Felbeställd vara
För retur av felbeställd vara debiteras en returavgift på 20% av inköpspriset och en transportavgift. AB PODAB godkänner inte retur på varor där emballaget är brutet, trasigt, märkt eller skadat på annat vis.
Lagervaror
Lagervaror kan returneras med full returrätt. Anmärkningar och retur av felaktiga eller skadade varor ska alltid göras till kundservice inom 10 dagar för att godkännas per mail, telefon eller fax.
Anskaffningsvara
Retur av anskaffningsvara kan ske efter särskild överenskommelse. Kundservice ska alltid kontaktas innan retur per mail, telefon eller fax.
Elektronik (reservdelar) där förpackningen är bruten kan ej returneras.
Returfrakten betalas av avsändaren, om inte annat överenskommits. Kreditering görs när varan åter är på AB PODABs lager, kontrollerad och godkänd.
Packa returnerade varor rätt
Tänk på att returgods ska packas på ett säkert sätt för att inte komma till skada under returfrakten. OBS! De flesta modeller av tvättmaskiner måste ha transportsäkringar monterade för att inte skadas under transport.
Leveranskontroll/reklamation
Du som kund har alltid en skyldighet att vid mottagandet av leverans, kontrollera att försändelsen är komplett genom att granska hela försändelsen. Emballageskada måste alltid påtalas innan kvittens och noteras på fraktsedel av lämnande chaufför. Anmärkningar av felaktiga, skadade eller saknade varor ska göras inom 10 dagar för att handläggas. Kundservice går igenom din reklamationsanmälan. Ersättningsvara skickas ut med nästa ordinarie leverans, eller enligt överenskommelse, efter godkänd reklamation.
Produktreklamation
Vid produktreklamationer kontakta alltid AB PODABs kundservice för vidare utredning.
Leveransbestämmelser
Om inte annat anges gäller för Norden NL 09 och i övrigt Orgalime S 2012.