Efter att föreningens ordförande hade varit inne i tvättstugan för första gången ringde han mig. Han sa ”Maria, vad är detta? Jag höll på att svimma när jag gick in där. Det har blivit så otroligt fint.” En annan kommentar från en boende var ”Jag är lycklig varje gång jag tvättar, kan inte smälta hur fint det är,” berättar Maria.
”Jag tror att tvättstugan tas om hand bättre och används oftare om den är trivsam. Nu är man mer rädd om den och de boende håller fint efter sig på ett annat sätt,” fortsätter hon.
”Med PODAB arbetar man med människor”
Föreningen har haft maskiner från PODAB sedan lång tid tillbaka. När den nuvarande styrelsen började fundera på ny tvättstugeutrustning tog de kontakt med PODAB igen och fick då möjligheten att testa de senaste produkterna. Efter att ha använt dem ett tag blev det solklart att de ville byta ut alla maskiner.
”För oss är det viktigt att maskinerna är hållbara. I det långa loppet tror jag att vi tjänar på att investera i nya. Även egenskaper som att de är snygga och estetiskt tilltalande var något vi uppskattade. Vi vill ha en fin och fräsch tvättstuga. Kontakten, servicen och samarbetet spelade också en betydande roll. Personalen är väldigt lätta att ha och göra med, glada människor som skrattar mycket! Det är ovanligt, ofta blir det mer formellt. Men med PODAB arbetar man med människor. Jag uppskattar och väljer gärna ett företag där den personliga kontakten och relationen är bra,” säger Maria.