Föreningen involverar de boende
När den första
tvättstugan var färdigrenoverad skickade föreningen ut en enkät till de boende
för att ta reda på vad de tyckte och ifall de hade några synpunkter att ha i
åtanke vid renovering av de resterande tvättstugorna.
”Några tycker att
torktiderna är lite längre än de är vana vid, men så är det med torkskåp och
torktumlare med värmepump. Det tar alltid lite tid att vänja sig vid något
nytt. Majoriteten är verkligen mycket nöjda och har varit väldigt positiva. Maskinerna
är enkla att förstå och det har blivit så snyggt i tvättstugorna!” fortsätter
Mary Ann.
Öka tillgängligheten i tvättstugan
För att Brf Vingen skulle kunna visualisera tvättstugorna skissades en layout med tvättstugornas planlösning för att se hur de kunde utformas. Det beslutades att man med enkla medel kunde ändra planlösningen och på så sätt frigöra ytor. Med den nya planlösningen kunde torkskåp, tvättmaskiner, torktumlare och övrig utrustning placeras på ett smartare sätt för att öka tillgängligheten.
”Vi är så nöjda!”
En stor fördel med PODAB, enligt Brf Vingen, är
dialogen med PODABs säljkontakter; Alf Larsson och Göran Tibäck. Alf
har varit med från projektets start, svarat på frågor och visat hur maskinerna
fungerar.
”Vi
tyckte väldigt mycket om maskinerna och var på PODABs kontor i Stockholm flera
gånger för att gå igenom maskinerna och prata med Alf. När man gör en sådan här stor investering är
det väldigt viktigt att man har någon vid sin sida hela vägen som man bildar en
relation med. Vi kommer med synpunkter och så kan vi lösa det ihop och hjälpas
åt. Alf har verkligen ställt upp. Det tycker jag är fantastiskt bra, vi är så
nöjda!” avslutar Mary Ann.